Author: Azuma

Resepi Nasi Ayam Malas

“Hang suka dak makan nasi ayam?” habaq lagu tu lah kalau org utara.. Nasi ayam ini merupakan satu makanan Malaysia yang sangat popular dimana-mana daerah. Ianya satu makanan lengkap yang ringkas. Ada sup, ada nasi, ada ayam, ada sayur dan kicap serta sambal. Ada cara masak nasi ayam yang paling ringkas. Yang ni selalu Azuma masak untuk anak anak. Ni menu orang malas namanya. Cara masak nasi ayam MALAS Cuci beras ikut suka sukatan anda. (tapi yang ni Azuma masak 3 pot beras untuk 4/5 orang makan) Titik 3 ulas bawang putih, Seinci halia di mayang Buah pelaga dan...

Read More

Penghantaran Kuetiaw Kungfu Percuma Untuk Orang Kota Damansara

Sudah makan malam ke? Alahai.. Azuma cari makanan sedap di luar lagi.. Agak penat nak ke dapor. Kali ni makan kat warong kegemaran kami. Restoran Cilimas Tanjung @ Seksyen 6 Kota Damansara Jalan Cecawi 6/19. Kalau di sini, Azuma paling suka makan kuetiaw kung fu. Sungguh sedap kalau dimakan dengan hirisan cili api yang segar bugar. Berderap derap je kunyah cili api tu ha ha. Hah .. Mampu tak? Kuetiaw digoreng dengan telur hingga rangup dan dicurahkan dengan kuah kungfunya yang likat dan rasa macam sup Sharkfin, sotong segar dan udang besar serta sayur bunga kubis, caroot dan sayur...

Read More

Bubur Nasi Udang Membuatkan Saya Jatuh Cinta

Baru balik dari hatyai ni.. Belum lagi sampai rumah.. Dah terliur dengan tomyam asli siam yg Azuma makan di restoran Kelantan@Hatyai berada di hujung Hindra Road, Thanon Sangchan. Yang ini.. Tidak macam tomyam yang kita biasa beli di kedai kedai makan di malaysia yang ada kalanya penuh dengan serat bawang dan serai tapi sedikit seafood. Yang ini.. Pergh! Kelikatan kuah tomyam nya memang mariii.. Cukup rasa masam pedas dan aroma bau tomyam memang susah nak lupa. Isinya pula.. Mkn makan..ada lagi sotong.. Udang.. Uhuhu.. 60bhat je. Kalau anda minat tomyam dan merancang ke hatyai.. Jangan lupa cari restoran kelantan....

Read More

Makan Sedap TV

Loading...

Pin It on Pinterest